2010. március 25., csütörtök

Táskamánia

Már régebben is foglakoztatott a gondolat,hogy táskákat készítsek.Többnyire varrt táskára gondolok,de valószínűleg kötni is fogok különböző táskákat.Februárban nekikezdtem egy varrótanfolyamnak.Itt megtanultam pár alap fogást.Lényegében ez egy alapozó tanfolyam,varrógépkezelés,szabásminta levétel és egy szoknya megvarrása a tananyag.
Nagymamámtól örököltem egy varrógépet,de ez egy nagyon régi darab,csak egyenes varrásra képes,dugója nincs leföldelve,így csak átalakító dugóval tudtam használni.No így elég veszélyes,és ha valami értelmeset akarok megvarrni,ahhoz kell legalább cikk-cakk öltés is,hogy le tudjam tisztázni az anyagszéleket.Már javában nézegettem a varrógépeket,mikor ez a régi gép úgy gondolta,hogy bekrepál.Tehát kaptam még egy löketet arra,hogy vennem kell egy gépet.
Újat nem akartam,mert ami igazán használható,nem csak hobbi varrásra,ritka használatra való,az legalább 80-100e.Az olcsóbbak is 30-40e kategória.Most nem akartam ennyi pénzt szánni a dologra,így a használt varrógépek között kutattam.Természetesen amit csak lehetett a témában,azt elolvastam különböző fórumokon.Így eset a választásom a Veritas Rubina gépre,ami 16 programot tud,viszonylag erős is.Az egyik aukciós oldalon ki is néztem egyet egy varrógépszerelőnél,de sajnos lecsapták az orrom elől.Sebaj,tudtam hogy úgyis találok,talán még jobb áron is.Megnéztem iwiwen az apróhirdetéseket,és rátaláltam egy pár napos hirdetésre.10e Ft-ért hirdették,mert nincs hozzá pedál.Pont akkor mentem Budapestre,így el is tudtam menni.Ki is próbáltam,volt kölcsönpedál,és gyorsan meg is vettem.Aztán szereztem hozzá pedált is,így összesen 16000Ft-ért lett egy jó kis gépem.Gyorsan varrtam is a lányomnak egy pizsamanadrágot,ami nagyon tetszik neki.Hamarosan a felsőjét is elkezdem.
De hogy visszatérjek a táska témához,kaptam egy márciusi Burdát a barátnőmtől,amiben volt egy táska megvarrásának a menete.Nagyon örültem neki,mivel adott egy támpontot,hogy merre is induljak.Kicsit átalakítva fel is használtam.Hamarosan fel is teszem ennek a táskának a képét,de még kicsit várat magára a dolog.Majd ha felteszem,akkor elírom miért! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése