2011. június 17., péntek

Textilmánia, avagy mai szerzeményeim

Nem készültem ma anyagvásárlásra.De mivel arra jártam,így benézetem.Ebbe az üzletbe ritkán járok,van egy másik üzletük a belvárosban,az jobban útba esik.Ott is rá szoktam akadni egy-egy jó darabra,értem a jó alatt szép és kellemes áron kapható.Itt viszont sokkal nagyobb kínálat volt ezekből.Ráakadtam még egyén szépségekre is,pl. kimonóselyem(de arra mégy gyűjtök,4990Ft a métere,ennyiért meg már kapok egy komplett modern kimonót,de volt egy olyan mintájú,amilyenben még nem láttam ilyen ruhát).
Általában a kilós pamutra vadászok(1590Ft/kg),de van egy akciós részleg is.
Becsusszant a csomagba 2 adag farkasfog is,ezeket kötegben adták 190Ft-ért.Szerintem 5m legalább egy ilyen köteg,még nem mértem meg.Ebből is volt nagy választék,de azért végül sikerült döntenem.
Az anyagokról:
1.Barna és türkiz virágos anyag,ez lenvászon és méteráron volt.
2.Kasmírmintás világoskék pamut,ez rugalmas és a kilós.
3.Sötétkék csíkos és fehér pöttyös pamut.Ilyenem már van,de nem tudtam ott hagyni.Vékony, nem rugalmas  pamut, ez is a kilós szektorból
4.Világoskék alapon rózsaszín,kék és zöld csíkos rugalmas pamut,szintén kilós
5.Lenvászon rózsaszín és világoskék színben,méteráron.A képen szerepelnek még a farkasfogak.
Mindegyik nagyon jó vétel volt.Most pörögnek a mosógépben egy kis illóolajjal kevert ecettel,avatás gyanánt.
Apropó avatás.Ti hogyan szoktátok ezt csinálni?


3 megjegyzés:

  1. Jó kis anyagokat vettél,kíváncsi vagyok miket alkotsz majd belőlük!
    -amúgy avatni én csak öblítős meleg vízben szoktam.lavór-víz+öblítő-megvárom míg kihűl a víz-kész:)

    VálaszTörlés
  2. Jó kis vásárt csináltál!! Nagyon tetszenek az anyagok nekem is.

    Az anyagok beavatáshoz nem használok mosógépet. Lavór vagy a mosdó. Jó meleg vízben beleteszem, megvárom még kihűl benne. Ugyan úgy mint GloriArt is írta. Csak én nem teszek bele öblítőt. Varrás után úgy is kiszoktam mosni a kész ruhát. Ez már a mánia nálam:))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm,szerintem is nagyon szépek!Bár nekem textilből sosem elég...:D
    Az ecet+illóolaj kombinációt öblítő helyett használom.Olcsóbb is,és környezetkímélőbb.
    Eleinte én is lavórban áztatva avattam.De van a mosógépen egy fél órás könnyűprogram,centrifugálással,ezt szoktam használni.Olyan,mintha lavórban áztatnám,és nem kell aztán csavargatnom sem az anyagot,és gyorsabban is szárad.Bár tény,hogy kevésbé energiatakarékos,ami az áramot illeti.Vízfelhasználás terén nem vagyok benne biztos,mert ilyenkor több hasonló színű anyagot összeválogatok,szerintem lavórban sem használnék kevesebb vizet.

    VálaszTörlés