2010. november 10., szerda

Tervezni,varrni,olvasni

Kicsit más sorrendben,de ez a pár momentum a lényege a napomnak.Ebéd után,amit anyukámmal töltöttem,átugrottam a szomszédos épületbe,a könyvtárba.Ha már egyszer van olvasójegyem,akkor használjam is.:)
Először leültem,kézbe vettem egy-két folyóiratot,bele-beleolvasgattam.Így volt ideje ülepedni az ebédnek,és volt időm feloldódni.Ezer éve nem jártam könyvtárban-kivéve a múltkori beiratkozást,és röpke körbetekintést-,azt sem tudtam mi hogyan működik.Némi sejtésem volt azért.:)
Miután elég erőt gyűjtöttem újságolvasással,felcammogtam az emeletre könyveket mustrálni.Ízlelgettem mi merre van,tudom hogy van kódrendszer,meg miegymás,de nehezen rázódok bele olyan rendszerekbe,melyeket nem alkottam.Menni fog ez kérem,csak idő kérdése.
Viszonylag hamar rátaláltam a lakberendezéssel,egyén kreatívkodással kapcsolatos részlegre.Lakberendezéses könyv sok volt,varrásról alig-alig.Nézelődés közben rátaláltam A szabás-varrás ABC-je című könyvre,amit már régóta vadásztam.Hasznos leírások vannak benne ruhavarrással kapcsolatban,mindezek hatalmas rajzokkal illusztrálva.Egy könyv,nem könyv,ezért keresgéltem még.Sokat találtam ami érdekelne,de nem akartam az egész könyvtárat hazacipelni.
A választásom végül a Tervezd a sikert! című elég rövidke,aprócska,mondhatni zsebkönyvre esett.Szeretem megtervezni a dolgokat,persze nem görcsösen,hiszen kell a spontaneitás is.Erről egyébként a könyv is ír,hogy nem szabad görcsösen ragaszkodni egy tervhez,mert az éppen olyan rossz,mint ha nem is terveznénk.
Tudom,sokan ódzkodnak ettől a témától,számomra mégis fontos.Egyre jobban érzem azt,hogy ha nincsenek konkrét kitűzött céljaim,akkor nem halad semmi,nincs kedvem semmihez.Olyankor felkelni is nehéz.De ha van valami konkrét tervem,akkor lelkesen kelek,nem húz vissza az ágy és búgó vagyok.
Tehát fontos lenne terveznem,de valahol mindig elakadok,nem is tudom,hogy kezdjem,mit tegyek.Remélem ez a könyv kicsit megvilágítja eltévedt lelkem-bár régebben olvastam hasonló témájú könyvet,csak a módszert elfelejtettem gyakorlás híján-.
Bejegyzésem margójára:először olvasni,aztán tervezni és utána következik a varrás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése